Herken je dit?

‘Je kunt steeds minder goed vertellen wat jouw bedrijf onderscheidend maakt.’

Je ziet dat concurrenten zich sneller ontwikkelen en je hebt geen groeistrategie die meebeweegt met de marktontwikkelingen. Is je marktaandeel beetje bij beetje aan het dalen?

Je groeistrategie, merkpositionering en aanbod (portfolio) hebben een opfrisronde nodig. Maak nu een afspraak

‘Je producten en diensten ontwikkelen zich nauwelijks.’

Je klantinzichten zijn steeds vaker gebaseerd op je onderbuik, in plaats van onafhankelijke data en onderzoek. Je verzamelt geen structurele data over wat je klanten raakt en blij maken. Je bent niet bezig met het doorlopend verbeteren van je klanttevredenheid en het weghalen van frictie.

Je hebt actieve, structurele monitoring nodig van je markttrends, de absolute waarheid over de jouw doelgroep, hun klantbehoefte en reis. Maak nu een afspraak

‘Door inefficiëntie en suboptimale samenwerking gaat er veel verloren.’

Je afdelingen werken niet effectief samen, en dat heeft gevolgen voor je resultaten. Je zou graag een hechtere cultuur zien waarin er beter gecommuniceerd wordt, en doorlopend samen wordt gewerkt aan de verbetering van de huidige customer experience, dienstverlening en producten.

Je moet de omgeving voor eigenaarschap en innovatie creëren en de toestemming daarvoor expliciet maken. Maak nu een afspraak

Je wilt eindelijk eens echt professionaliseren en (digitaal) innoveren?’

Je weet dat er kansen liggen om niet alleen efficiënter en goedkoper maar ook slimmer te werken. Maar je hebt niet de kennis of de benchmarks om een goede afweging te maken. Huidige processen zijn verouderd, jouw digitale innovatie, tech stack en data die je nu gebruikt zijn functioneel maar leveren geen bijdrage aan het ontwikkelen van nieuwe inzichten, diensten of processen die fijn werken, effectiviteit en performance verbeteren.

Je hebt expertise nodig om echt goed te innoveren, iemand die nieuwe processen adviseert, inricht en daar jouw digitale innovatie (techstack) op afstemt. Maak nu een afspraak

‘Leadgeneratie en verkoop zijn te afhankelijk van persoonlijke relaties.’

Natuurlijk is het fijn dat je salesmanagers een sterk persoonlijk netwerk hebben. Totdat ze vertrekken. Of stel je boort een nieuwe doelgroep aan met een nieuwe GTM? Hoe zet je een persoonsonafhankelijk proces neer om nieuwe klanten te werven? Hoe verhoog je de gemiddelde orderwaarde bij bestaande klanten?

Je hebt meer en structurele lead generatie (NB) en cross sell (EB) nodig, met consistente resultaten. Maak nu een afspraak

‘Je werknemers maken weinig ontwikkeling door.’

Je personeel werkt wel hard, maar ontwikkelt zich niet wezenlijk. Echte vernieuwing kan er dan ook niet van ze verwacht worden. Ze ontbreken de kennis en vaardigheden om de kansen van nieuwe groeistrategieën en technologie effectief te implementeren.

Je moet je lange termijn werknemersontwikkelingsvisie delen, laten zien waar de ruimte voor groei ligt, en daar een praktische structurele en financiële invulling aan geven. Maak nu een afspraak

Ben je klaar voor groei?

Zin om af te spreken? Of wil je een half uur sparren over jouw toekomst als ondernemer? Boek dan een vrijblijvend gesprek in.

Wil je meer informatie?

Lees wat ik voor je kan betekenen, in een makkelijk deelbare pdf.